LOGA

Do czego nam LOGO

Logo służy przede wszystkim do identyfikacji konkretnego przedsiębiorstwa, organizacji bądź marki, więc głównym celem logo jest pomoc w odróżnieniu jednej marki od drugiej. Od zarania dziejów ludzie odczuwali potrzebę i chęć podkreślania swojej indywidualnej tożsamości i odróżniania się od innych.
Główne cele stosowania logo przez przedsiębiorstwo, markę lub organizację:
  • odróżnienie się od konkurencji, pokazanie swojej indywidualności
  • pierwszy krok w budowaniu identyfikacji wizualnej
  • nakierowanie toku myślowego odbiorcy na główne priorytety przedsiębiorstwa, marki, organizacji
Logo w każdym wypadku nawiązuje w jakiś sposób do firmy przedsiębiorstwa, marki bądź organizacji, którą ma identyfikować. Ważnym zaznaczenia jest fakt, że logo nie zawsze musi, a niektórych wypadkach nawet nie powinno, nawiązywać bezpośrednio do działalności podmiotu. Logo może symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem (np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub stonowaną). Zawsze jednak powinno, choćby w mniej oczywisty sposób, podsumowywać wizerunek marki, podejście do odbiorcy, czy nawet jakość produktów.
Podczas projektowania logo nawiązać można w nim do wielu rzeczy – podejścia przedsiębiorstwa do danego tematu, jakości oferowanych usług lub produktów, nastawienie do odbiorcy lub samej nazwy.

Wykonanie projektu

Projekt loga jest zawsze indywidualnym wzorem, który nawiązuje do branży, towaru, usługi etc…
Każdy projekt jest wykonywany w KRZYWYCH co daje nam nieskończone możliwości w obróbce takiego pliku.
Jeśli posiadamy taki plik to możemy wykorzystywać go do: ploterów, laserów, sitodruku, pieczątek, grawerowania itd. Dodatkowo taki plik z naszym projektem nie traci na jakości przy zmniejszaniu czy powiększaniu.
Każdy projekt jest zapisywany w formatach:JPG, PNG, VEKTOR, PDF, plik edycyjny COREL oraz AI

Co to jest logo, a co logotyp?

Logo czyli graficzna forma przedstawienia symbolu i nazwy firmy, organizacji, imprezy.

Terminu „logo” używamy dla całego znaku, składającego się z sygnetu i logotypu, tekstowego przedstawienia nazwy. Potocznie terminem „logo” nazywany jest także sam sygnet (symbol, znak graficzny). Dodatkowym elementem, coraz chętniej wprowadzanym do logo, bywa hasło firmowe (ang. tagline).